dilluns, 16 de juny del 2008

nacionalisme


De tot d'una que va morir el "Caudillo" seu, anaven una mica de rota batuda. Amb el temps, però, quan veien que no els passava res, que ningú els demanava comptes per haver col·laborat amb una dictadura nacionalista, feixista, catòlica, amiga de les potències perdedores de la II Guerra Mundial, varen començar a tornar treure ullets. Com més ha anat més valents s'han fet.
Ara resulta que el nacionalista som jo i no ells. Que la llengua catalana s'imposa a Catalunya i no l'espanyol. Que els nins catalans escolaritzats a Colmenar Viejo reben classes en català. Que l'Estat espanyol no trosseja el català en dues llengües i té les pàgines webs oficials en dues versions: català i "valencià". Però això no és nacionalisme, sinó patriotisme constitucional.
La constitució que tot el dia tenen a la boca em recorda els Principios fundamentales del Movimiento, elaborats pels erudits falangistes. Si el president basc vol convocar un referèndum li arrien cop de constitució. Si aquí uns jovenots protestes contra la presència del rei espanyol és un atac a la constitució. Si jo opinàs sobre ETA i la violència al País Basc, ben segur que cauria en arguments anticonstitucionals.
Bé, idò els catalans no hem votat cap constitució catalana. La constitució espanyola que sigui per als espanyols, sí per aquests nacionalistes demodés que no volen ésser-ho. Ben seva és.

5 comentaris:

Sinblancaporelmundo ha dit...

No entenc la seua sobtada por a parlar sobre el terrorisme assassí d'ETA o sobre el referèndum il·legal de Ibarreche -si, Ibarreche, i no Ibarretxe-.

La seua bitàcora és anticonstitucional de cap a cap i no passa gens. No té vostè als Mossos d'Esquadra a la porta de la seua casa, ni li bloquegen la seua IP.

Mart de Garriga ha dit...

no passa "gens"? I això és el savi germanista?
Ibarretxe és el president del País Basc, l'altre deu esser un pelotari de Filipines.
Per aquí els mossos encara no pasturen, dissortadament.
Ja et vaig dir que la vostra Constitució me la pas per l'engonal.

Sinblancaporelmundo ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Sinblancaporelmundo ha dit...

Xiquet, no sóc catalanoparlant. Sé el valencià que em va ensenyar un noviete que vaig tenir la mar de potent. Ja sé tu diries "no passa res", val, Pompeu Fabra del segle XXI, però com el català i el valencià no són la mateixa llengua, puc escriure el que m'isca de la punta del nap.

Ibarreche va nàixer Ibarreche. Que ara es canvie a Ibarretxe és el seu problema, no el meu. Tots els cognoms bascos, catalans i gallecs que s'han basquitzat, catalanitzat i galleguitzat són pura mentida, impostura naZionalista analfabeta.

Mart de Garriga ha dit...

sinblanca,
no em facis creure que el teu xixisbeu valencià deia "no passa gens", en no ser que ho digués quan et feia avant i tengués dificultats per entrar-te els canyissos, que també podria ser.
Sobre la teva ignorància fililògica passarem de puntetes, no estàs a la meva alçada, fillet. Això sí, val més un pèl del cul de Fabra que tots els merdosos de la vostra RAE.
Comprendràs que els catalans no et demanarem permís per escriure els nostres cognoms com ens vagi bé. Imagín que els bascos faran igual.
Els espanyols, en canvi, ben aviat haureu de demanar permís als sud-americans per escriure els vostres.